اگر شما در صنعت مدیریت ارتباط با مشتری هستید یا با نرم افزار و ابزارهای این صنعت کار می کنید، احتمالاً دغدغه های زیادی دارید. از آنجا که مدیریت ارتباطات یک علم دقیق نیست، به مراقبت مستمر، نوآوری و توجه نیاز دارد. در نظر داشته باشید، هر گونه ابزاری که می توانید برای کمک به تسهیل روند استفاده کنید، باید به طور کامل استفاده شود. در ادامه برخی از ابزارهایی که پیشنهاد می کنیم تا مشتریان خود را خوشحال نگه دارید و از پتانسیل CRM کاملاً بهره ببرید، بیان شده است.
۱ . وبلاگ های آموزنده
یکی از موارد مهم در مورد افزایش بازاریابی داخلی این است که برای هر کسی که علاقه مند به بهبود تجربه مشتری خود و افزایش دانش مشتری است، محتوای رایگان و مفیدی در اینترنت وجود داشته باشد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که تلاش می کنند تا برنده کلیک ها و اشتراک گذاری ها شوند، می توانید بهترین نکات و توصیه ها مورد مدیریت و برنده شدن مشتری ها را در پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی شرکت های موفق در صنعت خود مشاهده کنید. همچنین می توانید مقالات بیشتری در زمینه CRM را در قسمت مقالات CRM سایت CRM مشاهده نمایید.
۲ . پست های خودکار شبکه های اجتماعی
یک مدیر CRM باید دائماً شبکه های اجتماعی را برای بررسی مشتریان، سوالات و شکایات چک کند؛ و سپس باید به هر یک از آنها پاسخ رضایت بخشی، معمولاً در طی مدت زمان کوتاهی، ارائه دهد. از آنجائی که این نوع تعاملات مشتری و کنترل آسیب، زمان زیادی را از مدیر CRM می گیرد، بهتر و کارآمد تر است که به روز رسانی های روزانه شبکه های اجتماعی را به یک سیستم خودکار شده بسپارید.
۳. یک سیستم مدیریت CRM
اگر شما در صنعت CRM هستید باید حتماً سیستم CRM با کیفیتی برای حمایت از خود داشته باشید. در اساسی ترین حالت آن، سیستم CRM به شما کمک می کند تا کلیه داده های CRM خود را ذخیره کنید، و در پیچیده ترین حالت آن، CRM می تواند به شما کمک کند تا گردش های بازاریابی سفارشی را ایجاد کرده و تعامل با هر مشتری را تحلیل کنید.
۴ . یک سیستم نظر سنجی خودکار شده
هنگامی که در صنعت CRM هستید، نظرسنجی ها به عنوان پایه ای از دانش مشتری شما سرویس دهی می کنند. سعی کنید مشتریان خود را بشناسید: آنها چه کسی هستند، به دنبال چه چیزی هستند، و چگونه فکر می کنند؛ دانستن این اطلاعات کار هر کارمند CRM خوب می باشد، بدون نظرسنجی ها، شما کاملا کورکورانه عمل می کنید. مطمئن شوید که سیستم نظر سنجی شما فرمت های نظر سنجی متفاوتی ارائه می دهد، و گزینه های نظرسنجی هوشمند به شما این امکان را می دهد تا پاسخ های خود را اندازه گیری و تحلیل کنید.
۵. برنامه پاداش دهی مشتری
برنامه های پاداش دهی مشتری یکی از موثرترین روش ها برای افزایش حفظ مشتری و جذب مشتریان جدید می باشد، در نتیجه جای تعجب نیست که آنها یکی از مشهورترین رویکردهایی است که شرکت ها برای ارتقای حفظ مشتری خود در نظر می گیرند.
متخصصان CRM به ایجاد یک برنامه پاداش دهی مشتری جامعی نیاز دارند که تخفیفات، فواید و یادبودها را برای فعال ترین و وفادارترین مشتریان ارائه می دهد.
برنامه هایی مانند این، روش های عالی برای یافتن حامیان بالقوه نام تجاری و یا مشتریانی که وفاداری خود را به سطح بعدی می برند، می باشند و بدین ترتیب می توانید، فعالانه، برند خود را از طریق تبلیغات دهان به دهان و یا شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. حامیان برند، ابزار با ارزشی برای تصاویر شرکت شما می باشند، و باید از طریق برنامه های پاداش دهی مشتری تا زمانی رشد کنند که به عنوان نماینده و حامی رسمی شما آگاهی داشته باشند.
این ابزارها به منظور ساده سازی و تسهیل وظایف موجود در هر بخش CRM سرویس دهی می کنند و در صورت شروع یک کمپین جدید، در نقطه آغاز خوبی هستید. با این حال، مهم نیست چه تعداد ابزار هوشمند به شما کمک می کنند، به یاد داشته باشید که مدیریت موفق CRM واقعاً به تعاملات افراد و توجه شما، در دسترس بودن و مرتبط بودن با مشتریان شما وابسته می باشد.