مدیریت ارتباط با مشتری(نرم افزار CRM) پیش از خرید آغاز میشود، پایش مداوم بازار و تغییر روندها و علائق مشتری، توسعه محصول متناسب با نیازهای بازار و سعی در جذب مشتریان بالقوه، و در ادامه و پس از فروش نیز با فراهم آوردن خدمات پس از فروش به بهترین نحو سعی در حفظ مشتری و به تناسب آن سهم بازار دارد.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری برای یکپارچگی اطلاعات مورد نیاز کسبوکار در سه حوزه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش است که موفقیت سازمان را تضمین میکند. به این ترتیب شما در هر زمان و به بهترین شکل ممکن اطلاعات تمام مشتریان را دراختیار دارید و این اطلاعات به صورت همزمان میتواند در دسترس شعب مختلف شما نیز قرار گیرد. واحد بازاریابی این امکان را فراهم میکند که به سادگی مشتریان خود را ارزیابی کنید تا برنامهریزی آتی را بر اساس این تحلیلها برای بهبود فروش انجام دهید.
ویژگیهای راهکار مدیریت ارتباط با مشتری
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری تا حد امکان جریانات کاری روزمره را بر اساس بهروشها (Best Practice) خودکار میکند تا سازمان بیشترین بهره را از نیروی انسانی خود در مسائل تحلیلی و استراتژیک کسب کند. همچنین راهکار تحت وب این امکان را فراهم میکند که در هر مکانی و با هر وسیله ارتباطی از اطلاعات موجود استفاده کنید. از دیگر ویژگیهای این راهکار برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی برای ارتقای فروش، ارزیابی عملکرد شعب مختلف مبتنی بر تحلیل فعالیتهای انجام شده، درک نقاط قوت و ضعف، یافتن شکافهای ریزش مشتریان و گلوگاههای خرید مشتریان میشود.
در فضای پیچیده رقابتی امروز، با اتکا بر چنین نرمافزاری است که تصمیمگیری سادهتر و تصمیمات با عدم قطعیت کمتری اتخاذ میشوند.
از دیگر ویژگیهای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میتوان این موارد را ذکر کرد:
- بخشبندی هوشمند مشتریان شما
- تعریف برنامههای وفاداری برای مشتریان شما
- کمک به مدیریت در افزایش بهرهوری کمپینها
- سادهسازی مدیریت فعالیتها و فرآیندهای بازاریابی، فروش و پشتیبانی
- فرآیندهای برقراری ارتباط با سرنخهای فروش مانند سازمان شما
- فرآیندهای فروش انعطافپذیر دقیقاً شبیه فرآیند شما؛